Nopen: Bukan Curhat [ Ep 2 ] --




Ketika kota ini baru bangun dari lenanya, aku memandang raut senja itu. Tiada lagi rasa gelisah yang menjamah hati. Suaranya tidak lagi meluruhkan fitrah wanitaku. Gerak tubuhnya tidak lagi mematikan fikiranku. Aku merasakan ada sesuatu yang hilang. Mungkin ianya tak perlu dicari, lalu aku biarkan ia pergi bersama bayangan semalam.


"Nadiah.."
Suara bisu itu menyentak lamunanku. Mengapa ia kedengaran lagi setelah sekian lama aku cantaskan putik yang pernah meluruhkan semangatku? Begitu air jernih menitis tumpah dari sepasang tasik bundar, tersusun serumpun tangkai persoalan dalam benak yang mulai sesak. Baru aku sedar bahawa pergi dan meninggalkan itu adalah dua kata yang berbeza pengertiannya. Kau bukan kasihku yang hilang. Datanglah kepadaku, akan aku nukilkan sebuah cerita baru dalam kisah cintamu. Apa yang pasti, aku bukan perempuan itu.


Kau adalah sejarah, bukan lakaran impian. Cerita kini telah mengubah masa lalu. Walau belum tertimbun oleh sawangan masa, namun warnanya telah pudar. Berubah, sehingga tak kelihatan. Maafkan aku..



'Kekasih, hitunglah mimpi yang membunuh realiti, dengan syurga ilusi..'


To Be Continue~

No comments:

Post a Comment