Permohonan Dari Hati

Dengan NamaMU aku bermohon,

Ya Allah..
Semoga ENGKAU menganugerahi kekuatan yang lebih buatku hari ini, esok dan seterusnya.
Saat ini, tiada yang aku perlu selain rahmatMU sebagai pelindung untuk aku menghadapi deras dan kejamnya dunia ini.
Dan semoga barakahMU mampu menabahkan hati yang kian lara dan menyucikan jiwa yang makin kelam.

Ya Allah,
Tetapkanlah hatiku, buangkanlah segala keraguan yang bersarang,
Kurniakan aku keyakinan untuk aku menepis ajakan dan rayuan-rayuan manis dunia dan seisinya,
Peliharalah aku dari dari pujukan yang melalaikan.

Ya Allah,
Ampunkanlah aku kerana telah terleka dengan keasyikan nikmat kurniaMU yang sementara,
Sudilah ENGKAU menganugerahkan kepadaku kecerahan mata hati, agar langkah ini tidak lagi bengkok..

Ya Allah,
Cabut dan lontarkanlah kesedihan yang kurasakan saat ini, sesungguhnya aku benar-benar tak mampu lagi untuk menempuhi..

Ya Allah,
Aku percaya dengan pengurusanMU untukku,
Maka dengan ini aku memohon petunjuk dan hidayahMU agar aku diberi ketenangan jiwa,
Jauhkan aku dari kesakitan yang melalaikanku dari mengingatiMU..

Ya Allah,
Saat mata ini terpejam, hindarkanlah ingatanku dari memikirkannya,
Hapuskan semua kerinduan ini,
Tepiskanlah segala kegundahan hati,
Hanya padaMU kuletak harapan ini..
Seandainya semua ini bukan yang terbaik buatku, maka ENGKAU pisahkanlah aku dari ingatan-ingatan ini,
Agar kusyuk aku mengingatiMU..InsyaAllah..

Mainan Hidup,
01 Nov 2011


"Andai jodoh itu datang dengan mudah maka sambutlah ia dengan mudah. Andainya ia sukar lagi payah, anggap sahaja kecepatan bukanlah yang terbaik buat anda. Andainya ia tidak datang-datang juga dan andainya sampai ke sudah, itulah RAHMAT TUHAN untuk memudahkan laluan anda ke syurga.."

No comments:

Post a Comment