Cerita Hati 6: Sayap sayap Doa

Hati menangis dalam langkah tak berbayang
Tabah meredah dalam luka ketewasan
Merangkak payah keluar meninggalkan kegelapan
Kisah silam yang harus dilupakan

Hati meronta dalam laungan kebisuan
Senyum menyelindung seribu duka yang terpendam
Memaksa diri untuk terus tak kebelakang
Kisah silam yang menyeru kerinduan

Dengan Nama Allah Yang Maha Besar,

" Tuhanku, jalan cerita ini menyimpang jauh dari cita dan impianku. Andai ini memang suratan yang telah tertulis buatku, aku mohon kepadaMU, sudahilah kesedihan ini dengan ketentuan yang tepat buatku, agar jalan hidupku kembali bersuluh sinarMU. Tuhanku, sesungguhnya cinta anugerahMU telah aku berikan kepada dia, satu-satunya insan yang telah lama bertakhta. Tuhanku, telah aku tetapkan dalam hidupku, bahawa cinta anugerahMU hanyalah untuk dia yang aku anggap indah. Tuhanku, telah aku pasang angan dalam hidupku, agar dia menjadi tangga-tangga untukku ke syurga. Namun aku sedar, hatiku tidak sebesar dunia, diriku tidak secantik mana. Aku wanita yang sangat biasa, hanya merancang cerita bahagia, yang diakhirnya berbunga hampa. Tuhanku, gelombang rasa itu ENGKAU yang punya, sampaikan padanya bahawa aku sangat kecewa. Tuhanku Allah yang Maha Berkuasa, Pemilik Segala hati hamba-hambaNYA, jangan patahkan sayap doa dari tangan yang hina, sesungguhnya aku bermohon kepadaMU, berikanlah secangkir rasaMU dari lautan bahagia. Maha Suci Allah, hanya kepadaMU aku bermohon dan kepadaMU jua aku berserah, angkatlah serangkap permohonanku, dengan sayap-sayap doa.."

Ameen.


Mainan Hidup-15 Nov 2011

No comments:

Post a Comment