Korban Hati

'Keinginanku bukan ketentuan Tuhan, kemahuanku bukan juga kehendak Tuhan. Cukuplah korban hati yang tak diperlukan, Bawalah dirimu pergi bersama kenangan semalam. Hati ini bukan lagi tempatmu, bukan tempat matimu..'


Kepada Tuhan aku meminta, patahkanlah sayap anganku.
KepadaNYA jua aku memohon doa, tabahkanlah hati rentan wanitaku..
Mungkin ini petunjuk buatku, insan hina yang penuh dosa.


Buat masa silamku,

Maafkan aku jika akulah punca semua ini terjadi..
Aku telah berusaha sedaya yang mampu untuk mempertahankan hati ini,
tapi aku gagal..walaupun ini pengakhiran cerita kita, namun aku berterima kasih untuk 88 bulan yang DIA berikan, mungkin bukan untuk kamu tapi hanya buat aku.
Tolong aku hapuskan kenangan itu, kerana ia hanya membekaskan luka yang parah.

Pergilah menghilang bersama duka pilu,
Tinggalkanlah aku tanpa kisah barumu,
Pergilah jauh dari mimpi indahku,
Jangan sesekali kau datang padaku..

Dan..terima kasih kepada perempuan itu,
kerana terlalu hebat sehingga mampu membunuh rasa kasih dan kesetiaan yang telah bertahun lamanya aku semai.
Ingat pada janjiku, akan kubuang kamu dari dalam hidupku, bukan untuk sementara tapi buat selamanya.
Terima kasih yang tak terhingga.


Mainan Hidup,
01 Nov 2011

No comments:

Post a Comment