02 April 2014

I


Pernah
Dengan melihatmu saja mampu buat tidurku lena
Dengan melihatmu saja mampu buatku ke singgahsana 

Namun
Melihatmu sekarang ini airmata sering tumpah
Melihatmu lagi buat lenaku tertunda
Melihatmu juga semakin rinduku jadi parah

Bagaimana?


II


Andai keadilan cinta boleh dibeli manusia
Biar aku yang pertama memilikinya
Dengan apa jua aku sanggup membayarnya

Harta?
Maruah?
Atau,

Doa saja?

Aku mahu keadilan cinta
Supaya aku tak perlu lalui rasa kecewa berganda
Supaya cintaku saling dibalas cinta
Supaya hati itu tak akan berubah
Walau tak selalu bersama
Walau banyak curiga
Supaya aku yakin ada yang setia

Aku mahu keadilan cinta
Namun ini cuma angan yang terlewat aku cipta
Kerana,
Tak mahu aku saja yang mencinta
Tak mahu aku melupakan dia

Dia bagiku istimewa
Yang mampu buatku rela terima apapun adanya dia
Yang mampu buatku membuka hati semula
Biarlah dia saja manusia terakhir yang aku cinta
Mahuku sampai bila bila

Semoga bahagianya tak akan mengubah rasaku untuknya
Semoga dia tetap manusia yang aku cinta
Semoga dia tetap menjadi yang paling indah
Semoga dia tetap menghuni hatiku setiap masa
Sdemoga dia tetap pemilik rinduku sampai bila bila
Semoga dia tetap lelaki kegemaranku selamanya


Nadiah Ayub

No comments:

Post a Comment