A brilliant girl who keeps lying on me.


Sebuah kisah benar, diasaskan bukan dari cerita dongeng semata. Seorang perempuan yang tak layak digelar wanita. Ya, seorang perempuan yang memiliki segulung ijazah dan kini menyambung pengajian ke peringkat seterusnya. Dia perempuan taufan yang meranapkan seluruh padang hati. Perempuan tanah seberang.

Pandai tapi bodoh. Cerdik tapi bangang. Dialah perempuan itu. Perempuan yang lupa meletakkan rasa malunya bila berbicara, perempuan yang sengaja mencipta jurang dalam perjalanan hidupnya. Dialah perempuan itu. Perempuan tanah seberang.

Pembohongan dalam pengakuan. Wajarkah? Dia perempuan yang tak sedar kesilapan. Perempuan berkepala batu dan berhati busuk. Dialah perempuan yang berlari membawa pisau tajam. Menikamku dari belakang tanpa silu segan. Dia perempuan yang bersalut dosa. Perempuan tanah seberang.

Dia perempuan brilliant. Mahasiswi yang cerah masa depan. Namun sayang dia menggenggam bukan pada tangan, dia melangkah bukan dengan kaki. Dia perempuan tanah seberang. Teruskan lakon layarmu, aku akan membantumu dalam menjayakan filem pendekmu.

No comments:

Post a Comment