Enigma --

1 ungkapan. 1 perkataan. 1 Malaysia . WORST.
Entah mengapa keadaaan ini masih dan terus berulang.
Aku penat dan begitu juga dia.

***********

Tapi..tahniah aku ucapkan kpd Mr.& Mrs.Smith diluar sana yg sedang berbahagia.
Teruskan dan kekalkan.

*************

Bila on , perkara wajib dan mengarut yg akan aku buat ialah menjadi stalker kpd wall
Mr.Right. Entah mengapa. Mungkin hobi aku.
Namun, semakin hari ada yg membuatkan takat didih aku mencipta anjakan paradigma.
The words. The sentences. The moves .Peoples dan semua yg tidak lagi menarik pada pandangan mata kasar aku. Mungkin mata ini yg salah.

***********

Dulu, keypad hp aku sampai loose atau menjadi lutsinar akibat kerap mendapat sentuhan yg sungguh dasyat dari aku. Now,aku boleh press satu demi satu setiap inci huruf huruf tersebut. Dan..perkataan yg wajib aku gunakan ialah "ou", "hm", "yalah", "ok","bhbh". Semua itu adalah ayat mati. Yes, AYAT. Bukan perkataan sahaja mahupun lagi. Hebat rite.

************

Aku cuba belajar memahami apa yg dia mahukan. Bahkan demi menjaga humanship utk jangka masa pnjg, bermacam cara aku aplikasikan termasuk mengkaji dan meneliti rutin beliau. Buat observation ttg body language dan test drive sepanjang lebuhraya kediaman aku. Terbaru, aku mencuba menganalisis monolog dalaman yg bersifat diluar jangkaan beliau. Aku siap buat research bagai. Tapi, semua ini menemukan aku kpd satu jalan buntu yg bertemakan sia sia.

********

Rasanya perubahan diperlukan dlm menjayakan usaha mengekalkan kesucian hbgn ini. Mr.Right, aku akan cuba membuat transformasi diri sedikit demi sedikit. Ini semua utk kita. Bukan kau seorang.
Mungkin ini jalan terbaik.




bukan monolog semata mata

No comments:

Post a Comment